Partner serwisu
Drogi i autostrady

Beton czy asfalt? Spór o wybór technologii trwa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
12-06-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Beton czy asfalt? Spór o wybór technologii trwa
fot. GDDKiA
Osiem miesięcy temu media obiegła informacja o decyzji GDDKiA zamierzającej wybudować ponad 800 km dróg do 2020 roku w technologii betonowej. Środowiska reprezentujące branżę asfaltową nie mogą wciąż zrozumieć powodów, którymi kierowała się GDDKiA przy swoim postanowieniu.

– Sposób i wielkość wprowadzenia technologii betonowej był sporym zaskoczeniem. Z jednej strony należałoby się cieszyć, że jest dywersyfikacja technologii, ale sposób przeprowadzenia tego eksperymentu jest zastanawiający – powiedział Sławomir Kubera z sekcji drogowej NSZZ Solidarność, wyrażając swoje zaniepokojenie tym, że kadra zaangażowana w budowę dróg w technologii asfaltowej może stracić zatrudnienie.

Jan Deja przypomniał, że drogi szybkiego ruchu w nowym programie stanowią zaledwie 5% sieci drogowej w Polsce, z kolei wybudowanie w technologii betonowej planowanych ponad 800 km dróg sprawi, że udział dróg betonowych w tej kategorii ruchu wzrośnie do 27%, co ostatecznie stanowi znikomy procent w całej sieci dróg w Polsce. Zatem ryzyka dla branży asfaltowej nie ma.

Piotr Smolarczyk z firmy Budpol, specjalizującej się w wykonywaniu nawierzchni betonowych przypomniał, że droga betonowa jest o 50-60 zł/1m2 tańsza w budowie od drogi asfaltowej. – Firmy zajmujące się betonem są dyskryminowane, w Polsce nie mają co robić. Nie mamy prawa się rozwijać. Zakres dróg, który GDDKiA ogłosiła kilka miesięcy temu może zostać wykonany przez polskie firmy budowlane. Mamy w kraju firmy, które mogą wykazać się dobrym wykonawstwem w branży betonowej – powiedział Smolarczyk.

Więcej informacji znajdziesz w Monitorze, a w nim:
  • analiza asfaltowej i betonowej technologii budowy dróg,
  • porównanie kosztów budowy dróg z betonu i asfaltu,
  • lista dróg, które zostaną wykonane w technologii betonowej do 2020 roku.


Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Województwo opolskie ma pierwszą betonówkę. Obwodnica Malni i Choruli otwarta

Drogi i autostrady

Województwo opolskie ma pierwszą betonówkę. Obwodnica Malni i Choruli otwarta

Elżbieta Pałys 05 września 2019

GDDKiA testuje beton wałowany

Inżynieria i innowacje

GDDKiA testuje beton wałowany

inf.pras. 20 maja 2019

W tym roku przybędzie 182 km betonówek

Inżynieria i innowacje

W tym roku przybędzie 182 km betonówek

Elżbieta Pałys 16 kwietnia 2019

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Województwo opolskie ma pierwszą betonówkę. Obwodnica Malni i Choruli otwarta

Drogi i autostrady

Województwo opolskie ma pierwszą betonówkę. Obwodnica Malni i Choruli otwarta

Elżbieta Pałys 05 września 2019

GDDKiA testuje beton wałowany

Inżynieria i innowacje

GDDKiA testuje beton wałowany

inf.pras. 20 maja 2019

W tym roku przybędzie 182 km betonówek

Inżynieria i innowacje

W tym roku przybędzie 182 km betonówek

Elżbieta Pałys 16 kwietnia 2019

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5